avatar Ten blog rowerowy prowadzi wzap z miasteczka Ursus. Mam przejechane 28766.66 kilometrów w tym 76.80 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.02 km/h i się wcale nie chwalę.

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy wzap.bikestats.pl

h km/h:
Rower:

Urlop (I) - wokół jez. Gardno

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 2

Nie wytrzymałem i znalazłem najtańszą wypożyczalnie w Rowach. Za 15 zeta/dzień dostałem singla o wyglądzie jubilata, jakiegoś składaka z fotelikiem dziecięcym, z kierownicą romet, pedałami union, z piastą tylną z napisem velospeed czech republic. Wbrew pozorom jeździło się na tym przednio. Mało tego, wczoraj na arkusie czułem się tak dziko, że przestawiłem kierownicę na pozycję bardziej wyprostowaną, kierując się koncepcją z tego velospida.

Pożyczonym sprzętem odbyłem 3 dłuższe trasy i tylko te tu liczę, zgodnie z odległością wskazaną przez mapę. Pomijam całą masę przejażdżek roboczych (aprowizacja, no i logistyka w zw. z fotelikiem dla dziecka), jak też relaksowych na plażę czy do miasteczka.

Trasy w Słowińskim Parku Narodowym prowadzą głównie bitymi, gruntowymi, leśnymi drogami. Nie będę zliczał terenu, bo komfort jazdy po większości z nich, z tych z jakimi miałem do czynienia, jest większy niż po niektórych podlubelskich asfaltach.

Pierwsza trasa to objazd jeziora Gardno. Ruszam z bazy w Rowach w kierunku wsi Gardna. Początek nieudany, bo zbyt lekkomyślnie podszedłem do oznaczenia szlaku rowerowego (gminnego, jeszcze przed parkiem narodowym, szlaki w parku oznaczone są perfekcyjnie). Właściwa droga na początku prowadzi przez tereny melioracyjne - groble, śluzy, baseny. Krajobraz zmienia się po minięciu pierwszej wsi, do Gardnej jedzie się asfaltem, od Gardnej do parku narodowego drogą z płyt betonowych. Pełen luz, zero samochodów, piękna przyroda. Na zakończenie odcinek leśny prowadzący do Rowów przez park narodowy wzdłuż północnego brzegu jeziora. Przed Rowami taras widokowy, gdzie zrobiłem to pamiątkowe zdjęcie: